"Nie szukajcie wielkich rzeczy, tylko czyńcie małe rzeczy z wielką miłością” - w myśl słów Matki Teresy z Kalkuty uczniowie nasze szkoły wzięli udział w akcji charytatywnej organizowanej przez Fundację Pomocy Humanitarnej Redemptoris Missio w Poznaniu. Celem akcji była pomoc medyczna ubogim krajom. Akcja trwała od 1 do 28 marca i cieszyła się ogromnym zainteresowaniem, a jej efekty przerosły najśmielsze oczekiwania.
W misyjnych przychodniach brakuje dosłownie wszystkiego. Każdy bandaż, czy plaster są na wagę złota. Kiedy przychodzą paczki z Fundacji to zawsze wielka radość i święto.
Zgłaszają się Ci, których nie stać na lecenie w państwowych szpitalach i nie stać na wizytę u miejscowego szamana. W tropikalnym klimacie rany goją się gorzej, a wiele tropikalnych chorób dotyczy również skóry.
W surowych warunkach życia pozbawionego wszelkich wygód nietrudno o rany zadane narzędziami przy pracy w domu i obejściu. Pracujące od najmłodszych lat dzieci często ulegają urazom, cierpią z powodu poparzeń gotowanymi na wolnym powietrzu potrawami lub od ogniska. W tropiku wielką plagą są ugryzienia pcheł piaskowych, którym najczęściej ulegają biegające boso dzieci.
Przyda się więc każdy zebrany bandaż (czy to dziany, czy elastyczny) gazy (jałowe i niejałowe), kompresy (jałowe i niejałowe), plastry opatrunkowe, rękawiczki gumowe, wata i środki do dezynfekcji ran (ale tylko w proszku).
Dziękujemy wszystkim, którzy przystąpili do tej akcji. Największą nagrodą dla nich jest świadomość, że gdzieś, choćby nawet w najdalszym krańcu świata żyje osoba, której mogli pomóc.
Projekt pt. "Pomóżmy dzieciom z Syrii" został przeprowadzony w naszej szkole zgodnie z harmonogramem otrzymanym od Polskiego Komitetu Narodowego UNICEF w ramach pracy Samorządu Uczniowskiego.
Uczniowie naszej szkoły nie są obojętni na los i krzywdę dzieci na całym świecie.
Kiedy dowiedzieli się o akcji charytatywnej natychmiast włączyli się do działania.
Zapoznano uczniów szkoły podstawowej i gimnazjum z celami projektu, z sytuacją dzieci w Syrii, pokazano jak wojna wpływa na życie dziecka.
Ustalono więc, że zorganizują "Słodką kawiarenkę", gdzie sprzedawane będą ciasta, ciasteczka, babeczki i napoje. Dochód z tej akcji przekazany zostanie na pomoc dzieciom z Syrii.
Wszystkie klasy poprzez przyniesienie słodkich wiktuałów i napojów włączyły się do akcji charytatywnej.
Uczennice klasy VIIb zajęły się przygotowaniem stoiska i sprzedażą słodkości.
Akcja,,Pomóżmy dzieciom z Syrii ” cieszyła się dużym zainteresowaniem dzieci, rodziców i nauczycieli. Chociaż 1 porcja kosztowała symboliczna złotówkę, udało się zgromadzić ponad 600 zł, które zasilą konto Polskiego Komitetu Narodowego UNICEF.
Dziękujemy tym, którzy przynieśli słodkości, tym którzy zajęli się sprzedażą ( uczennice klasy VIIB - Kinga Podgórska, Kasia Szymańska). Szczególne podziękowania kierujemy do klasy VB, którzy z własnych środków wpłacili kwotę w wysokości 100 zł na ten cel.
Udział w projekcie uświadomił uczniom, że pomaganie jest nie tylko pożyteczne, ale także przyjemne, a ponadto, że dzięki ich zaangażowaniu można podarować innym dzieciom szansę na normalne życie. Ponadto kształtuje wśród dzieci i młodzieży postawy zaangażowania społecznego.
27 marca w Pedagogicznej Bibliotece Wojewódzkiej im. KEN w Warszawie Filia w Błoniu w ramach promowania książki i czytelnictwa oraz krzewienia kultury pięknego słowa po raz trzynasty odbył się Konkurs Pięknego Czytania o zasięgu powiatowym.
Wzięły w nim udział trzy uczennice naszej szkoły wytypowane w eliminacjach szkolnych. Hasłem XIII Powiatowego Konkursu Pięknego Czytania było "Każda książka drogie dzieci coś mądrego Wam poleci".
Miło nam poinformować, że znalazły się one w gronie laureatów: Zuzanna Ziubińska z kl Va oraz Natalia Szmurło z kl. VIb zajęły II miejsce natomiast Aleksandra Ryszka z kl. IVb otrzymała wyróżnienie.
Wszyscy pięknie czytali wybrane przez siebie fragmenty książek. Nagrodami były dyplomy, książki, gry oraz słodycze, z których wszyscy ogromnie się cieszyli. Jeszcze raz serdecznie gratulujemy laureatom.
Dnia 1 marca Świetlicowy teatrzyk w skład, którego wchodzą uczniowie klas I – IV przygotował i wystawił przedstawienie „Jaś i Małgosia”. W rolę bohaterów wcielili się:
Małgosia – Joanna Mrozek
Jaś – Kajetan Godzina
Baba Jaga – Emma Shumeiko
Macocha – Zofia Redzisz
Ojciec – Paweł Marciniak
Narrator – Lena Adamska
Oprawa muzyczna:
Amelia Bonikowska – flet
Zofia Harpula – skrzypce
Obsługa techniczna - Adrian Mieszkowski.
Przedstawienie bardzo podobało się. Wszyscy zachwyceni byli grą małych aktorów, scenografia i kostiumami.
Kim jest pszczelarz, czym jest ul, co to pszczela rodzina, jakie znaczenie mają pszczoły dla otaczającego nas świata, dlaczego powinniśmy o nie dbać, jak kiedyś, a jak dziś pozyskuje się miód pszczeli…?
Odpowiedzi na te oraz wiele innych pytań uczniowie klas I - III uzyskali w czasie trwania warsztatów pszczelarskich.
Warsztaty pszczelarskie to wyjątkowa okazja, by w warunkach sali lekcyjnej poczuć klimat prawdziwej pasieki, posłuchać historii bartnictwa i pszczelarstwa, czym jest i w jaki sposób produkuje się miód, a także jakie są jego rodzaje.
Podczas warsztatów uczestnicy poznają rodzaje ulów, ubierają się w ochronny strój pszczelarza, dowiadują się jakimi narzędziami posługują się pszczelarze i jak wygląda praca w pasiece.
W ramach zajęć jest także degustacja różnych rodzajów miodów, by wykazać jakie występują między nimi różnice i podobieństwa.
Warsztaty pszczelarskie
28 zdjęć
Komisja Konkursowa ogłosiła wyniki konkursu filmowego "Moja mała ojczyzna" biorąc pod uwagę następujące kryteria:
1) stopień zaangażowania w realizację filmu;
2) zgodność z tematyką konkursu;
3) pomysłowość autora/autorów;
4) oryginalność i kreację filmu;
5) ciekawy sposób ujęcia tematu.
oceniała prace w dwóch kategoriach wiekowych.
Wśród najstarszych uczestników I miejsce zajęła – Dominika Świtek - uczennica klasy IIIB gimnazjum w naszej szkole.
W młodszej grupie wiekowej poziom zgłoszonych prac był bardzo wyrównany. Dla niektórych z nich była to pierwsza próba tworzenia filmu.
Jury postanowiło z kl 4-7 wyróżnić 5 osób. Wśród wyróżnionych znalazł się uczeń klasy VIIA - Paweł Ziarno.
Gratulujemy i życzymy zapału i wytrwałości w kolejnych produkcjach filmowych.
Wręczenie nagród nastąpi w późniejszym terminie.
348
Liczba odbiorców
34
Aktywność
16 marca 2019 roku w CK w Błoniu na gminnym konkursie recytatorskim " 42.Warszawska Syrenka" nasza uczennica Zofia Redzisz z kl. II b zajęła II miejsce. Gratulacje.
 W minionym tygodniu w klasie 1A rozmawialiśmy o zwiastunach wiosny i przygotowywaliśmy się do jej powitania. Uczniowie zasadzili wiosenne kwiaty, przygotowali zdrowe sałatki, wykonali pracę plastyczną oraz odbyło się spotkanie z Mistrzem Pszczelarstwa.
Dowiedzieli się jaka jest zasada działania robota, a następnie przy pomocy karty kodów tworzyli własne trasy dla Ozobota. Tablica interaktywna bardzo urozmaiciła zajęcia. Dzięki niej dzieci wykonały wiosenne zadania.
21 marca był dniem szczególnym, ponieważ było pysznie, zdrowo i kolorowo. Uczniowie wykazali się zaangażowaniem oraz dużą kreatywnością.
Był to doskonały czas dla integracji i okazją do wspólnej zabawy.
21 marca to Pierwszy Dzień Wiosny Kalendarzowej, Dzień wagarowicza, Światowy Dzień Osób z Zespołem Downa. W naszej szkole to również Dzień Dziwaka.
W miniony czwartek zarówno sale lekcyjne, korytarze, jak i boisko szkolne zostały opanowane przez nietypowo wyglądających uczniów. Nasze codzienne stroje zostały wzbogacone o dziwne nakrycia głowy, malunki na twarzach i ciekawe rekwizyty. Tego dnia buty nie do pary, ubrania założone na lewą stronę czy kostium karnawałowy w samym środku wiosny u nikogo nie wywoływały zdumienia.
„Dzień dziwaka”, który po raz pierwszy obchodziliśmy w naszej szkole, wywołał w nas wiele radości i pobudził do kreatywnego myślenia oraz działania. Na pewno jeszcze nie raz go powtórzymy.
Pierwszy dzień wiosny można obchodzić różnie. Klasa 5c wraz z wychowawcą Elizą Sokoluk znalazła na to swój własny sposób 🙂 dzieci spędziły wieczór kinowy w szkole, oglądając filmy i zajadając się pizzą. Wiosna została dobrze przywitana! 😉
 "Nikt nie zostanie pominięty" - to tegoroczne hasło obchodzonego 21 marca Światowego Dnia Zespołu Downa. Organizatorzy zachęcają, by uczcić ten dzień założeniem niepasujących do siebie kolorowych skarpetek.
Światowy Dzień Zespołu Downa jest obchodzony od 14 lat, w tym od 2012 r. pod auspicjami Organizacji Narodów Zjednoczonych. Tegoroczne hasło jest zaś cytatem z rezolucji ONZ z 25 września 2015 na temat konieczności przekształcania świata na rzecz zrównoważonego rozwoju.
“Jesteśmy zdecydowani na podjęcie śmiałych kroków ukierunkowanych na zmiany, które są pilnie potrzebne, aby skierować świat na ścieżkę zrównoważonego i trwałego rozwoju. Wyruszając w tę zbiorową podróż zobowiązujemy się, że nikt nie zostanie w niej pominięty” – podkreślono przy ogłaszaniu 17 celów zrównoważonego rozwoju, które powinny być osiągnięte do 2030 r.
Hasło nawiązuje też do smutnych wniosków dotyczących społecznej sytuacji osób z Zespołem Downa. – Dzisiejsza rzeczywistość wskazuje, że przeważają postawy negatywne, niskie oczekiwania, dyskryminacja i wykluczenie osób z Zespołem Downa, co powoduje właśnie, że są one zostawiane w tyle. To dzieje się w społeczeństwie, ale też w środowisku osób niepełnosprawnych i społeczności osób z ZD. Tymczasem te osoby muszą w trakcie swojego życia mieć dostęp do takich dziedzin jak edukacja, opieka zdrowotna, szansę na budowanie relacji społecznych i praca na równi z pozostałą częścią społeczeństwa – argumentują organizatorzy tegorocznego Dnia Zespołu Downa.