W słoneczny dzień 17 października 2024 roku uczniowie trzech klas siódmych z naszej szkoły wzięli udział w Rajdzie po Puszczy Kampinoskiej, zorganizowanym przez Fundację Misja Kampinos.
Wydarzenie to było częścią projektu „Stop depresji u dzieci – różne aspekty i metody walki”.
Rajd rozpoczął się od krótkiej prezentacji na temat depresji u dzieci, gdzie uczniowie mieli okazję dowiedzieć się więcej o problemie i jego skutkach.
Następnie, w grupach, wyruszyli na szlak, podczas którego realizowali różne zadania związane z tematyką depresji. Uczniowie musieli wykazać się współpracą i kreatywnością, rozwiązując zagadki oraz uczestnicząc w grach terenowych, które nie tylko bawiły, ale również edukowały.
Na trasie rajdu panowała wspaniała atmosfera. Uczniowie rozmawiali, śmiali się i wspierali nawzajem, co doskonale oddało ideę walki z depresją poprzez integrację i wspólne przeżywanie radości. W miarę postępu rajdu, z każdym pokonanym kilometrem, ich zapał i entuzjazm rosły.
Po powrocie z trasy nadszedł czas na relaks przy ognisku. Uczniowie piekli kiełbaski, rozmawiali o swoich wrażeniach z rajdu i dzielili się przemyśleniami na temat tego, czego się nauczyli. Ognisko stało się doskonałą okazją do zacieśnienia więzi między uczestnikami, a także do refleksji nad tym, jak ważne jest wsparcie w trudnych chwilach.
Rajd po Puszczy Kampinoskiej okazał się nie tylko świetną zabawą, ale również wartościową lekcją na temat depresji i metod jej przeciwdziałania. Uczniowie wrócili do domu z uśmiechami na twarzach oraz cenną wiedzą, którą będą mogli wykorzystać w codziennym życiu.
Dziękujemy Fundacji Misja Kampinos za zorganizowanie tego wspaniałego wydarzenia oraz wszystkim uczestnikom za aktywne zaangażowanie!
W roku szkolnym - 2024/2025 jednym z kierunków polityki oświatowej państwa jest wzmocnienie edukacji zdrowotnej w szkole, w tym nauki udzielania pierwszej pomocy.
Od 1 września 2024 r. w szkołach podstawowych realizowane są zagadnienia dotyczące pierwszej pomocy. Udzielanie jej jest jedną z najważniejszych umiejętności, które uczeń powinien zdobyć w szkole.
W miniony wtorek klasę Ib odwiedził tato Zosi, który jest ratownikiem medycznym. Uczniowie nauczyli się, jakie są najważniejsze zasady podczas udzielania pierwszej pomocy. Dowiedzieli się też, czym na co dzień w swojej pracy posługuje się ratowniki medyczny. Poznali sposób unieruchomienia kontuzjowanej ręki za pomocą chusty trójkątnej oraz wykonania opatrunku za pomocą bandaża i jałowych gazików. Zobaczyli także, że nowoczesny defibrylator udziela sam instrukcji osobom, które ratują czyjeś życie.
Dziękujemy Tacie Zosi za wyjątkowo ciekawą i pouczającą lekcję!❤️
Dzięki takim zajęciom, już od najmłodszych lat wyrabiamy odpowiednie postawy u dzieci i młodzieży oraz przygotowujemy ich do natychmiastowego przeprowadzenia akcji ratunkowej w obliczu wystąpienia zagrożenia zdrowia i życia poszkodowanego.
Dzieci uczą się, jak prawidłowo udzielić pierwszej pomocy, jak zadbać o bezpieczeństwo własne, jak prawidłowo reagować i wezwać pomoc.
Trzeba przyznać, że dzieci entuzjastycznie i odważnie podchodzą do tematu ratowania drugiego człowieka. Mali ratownicy! - Mają SUPER MOC!
Ostatnie letnie promienie słońca zachęcają nas do odkrywania wyjątkowych miejsc. Dotyczy to również sezonu jesiennego kiedy to wybieramy takie tereny, w których miło spędzimy czas, w bliskości przyrody wypełnionej kolorami. Do takiej kategorii na pewno można zaliczyć Puszczę Kampinoską.
Uczniowie klas pierwszych jeszcze długo wspominać będą dzień 30 września, kiedy to wybrały się na wycieczkę do Domu Pracy Twórczej w Granicy, aby zobaczyć co się dzieje "Gdy lato w jesień się zamienia…" .
Chociaż celem była integracja klas pierwszych podczas wspólnej zabawy, zajęcia te były dla uczniów bardzo pouczające. Podczas warsztatów muzycznych dowiedzieli się między innymi o bardzo niskich i wysokich dźwiękach, których ludzie już nie słyszą a zwierzęta się nimi porozumiewają. Dzieci czujnym uchem nasłuchiwały źródła dźwięków i próbowały ocenić z którego kierunku dźwięki dochodzą. Podczas warsztatów przyrodniczych uczniowie mogli dotknąć i zobaczyć z bliska poroże łosia, jelenia czy też koziołka sarny a także innych zwierząt. W trakcie warsztatów plastycznych każdy wykonał na pamiątkę swojego bohatera będącego znakiem Kampinoskiego Parku Narodowego oklejając go serwetkami techniką decupage’u.
Dzięki cierpliwości i kreatywności naszych uczniów każdy łoś był inny i wyjątkowy. Nie zabrakło czasu na zabawę i grę terenową na terenie dawnego gospodarstwa, które w ostatnich latach bardzo wypiękniało. W ramach poczęstunku uczniowie zajadali kiełbaski z grilla w bułce. Dokładkom nie było końca, bo kto spędza czas na świeżym powietrzu, temu apetyt dopisuje.
Nie jest znakiem śmierci, ale życia; nie rozczarowania, ale nadziei; nie klęski, ale zwycięstwa.
Tak o krzyżu napisał Jan Paweł II, co naprowadza, że dzisiejsza data - 16 października, nie została przypadkowo wybrana na uroczyste poświęcenie nowego krzyża i pomnika naszego Patrona. Obchody odbyły się w Bieniewicach przy ul. Błońskiej, a uczestniczyli w nich:
🔹Burmistrz Błonia - Pan Zenon Reszka;
🔹Sołtys Bieniewic – Pani Grażyna Kościńska;
🔹Dyrektor Szkoły i Radny Powiatu – Pan Marek Parafiniuk;
🔹Dyrektor Przedszkola – Pani Elżbieta Flisek;
🔹Radny Waldemar Szymański;
🔹Sołtys Dębówki – Pani Joanna Walaszek;
🔹delegacja naszych uczniów wraz z nauczycielami;
🔹okoliczni mieszkańcy.
Chrześcijańskim przewodnikiem tej zacnej uroczystości był ks. Arkadiusz Śledzik, a wszyscy obecni aktywnie włączyli się zarówno w modlitwę, jak i w pozostałe obrzędy.
Jako ciekawostkę podajemy, że krzyż został ustawiony w 1906 r., kiedy panowała na tym terenie epidemia cholery. Od tego czasu mieszkańcy Bieniewic gromadzili się przy nim na modlitwie. W 2007 r. została ustawiona figura Papieża Jana Pawła II. Dzisiaj, w 46 rocznicę wyboru Karola Wojtyły na głowę Kościoła, uczestniczyliśmy w wydarzeniu poświęcenia krzyża i figury po kompleksowej renowacji dzięki staraniom Pani Sołtys przy finansowym wsparciu mieszkańców.
Jest to w naszej miejscowości symboliczne miejsce upamiętniające historyczne wydarzenia.
11 października klasy 4A i 4C wzięły udział w wydarzeniu organizowanym przez Bibliotekę Gminną w Błoniu.
Noc Bibliotek na długo pozostanie w naszej pamięci! Spotkanie autorskie z Marcinem Koziołem, gra terenowa zorganizowana przez błońskich harcerzy, turniej wiedzy o Harrym Potterze i film ,,Mój brat ściga dinozaury" (który zwracał naszą uwagę na empatię) połączony z pizzą, to był zdecydowanie wspaniały wieczór!
Dziękujemy Gminnej Bibliotece oraz Bibliotece Pedagogicznej za zaproszenie!
„Zacną rzeczą jest uczyć się, lecz jeszcze zacniejszą – nauczać.”
M. Twain
Dzień Edukacji Narodowej jest polskim świętem oświaty i szkolnictwa wyższego. Obchodzony jest w dniu rocznicy utworzenia Komisji Edukacji Narodowej 14 października 1773 roku.
Potocznie dzień ten zwany jest Dniem Nauczycieli i jest dniem wyjątkowym - to święto polskiej szkoły, święto uczniów, nauczycieli, pracowników obsługi i tych co szkoły prowadzą i nadzorują.
W tym roku, Dzień Nauczyciela wypada w poniedziałek, więc już w piątek uczniowie naszej szkoły celebrowali to wydarzenie, w sposób szczególny dając wyraz swojej wdzięczności dla tych, którzy uczą ich „jak się wspinać na szczyty przeznaczenia”.
Uczniowie docenili i podkreślili codzienny trud pracy nauczyciela, jego poświęcenie, czujność i troskę o dobro wychowanków. Samorząd Uczniowski oprócz życzeń, przygotował dla każdego nauczyciela słodki upominek, zawierający cytat „Dzieci rodzą się ze skrzydłami, nauczyciele pomagają im je rozwinąć”.
Dzień ten upłynął w przyjaznej, radosnej i serdecznej atmosferze.
Wszystkim Nauczycielom oraz Pracownikom Administracji i Obsługi życzymy wielu powodów do zawodowej satysfakcji, wszelkiej pomyślności, zdrowia, radości z osiągnięć w pracy zawodowej, wytrwałości w pokonywaniu codziennych trudności i powodzenia w życiu osobistym.🌹🌹🌹
Samorządność w szkole to ważny element edukacyjny. Uczniowie chcą mieć wpływ na to, jak wygląda szkoła - ich środowisko. Nauczyciele dbają o to, żeby ci młodzi ludzie przejmowali odpowiedzialność za swoje otoczenie.
2 października 2024 r. odbyły się w naszej szkole demokratyczne wybory do Samorządu Uczniowskiego, a w poniedziałek 7 października nowy Samorząd Uczniowski obdarowywał swoje koleżanki i kolegów uprzejmym uśmiechem.
Największym zaufaniem obdarzeni zostali:
🔸Mateusz Samsoniuk - przewodniczący SU,
🔸Pola Mielcarz - zastępca przewodniczącego SU,
🔸Amelia Antończyk - sekretarz,
pozostali członkowie SU:
🔹Maja Gościniak,
🔹Magda Łuszyńska,
🔹Zofia Redzisz.
Opiekunem SU jest Pani Aleksandra Sosińska.
Gratulujemy serdecznie!
Życzymy sukcesów w roku szkolnym 2024/2025!
24. Ogólnopolska Pielgrzymka Rodziny Szkół im. Jana Pawła II na Jasnej Górze.
10 października klasy IV wraz z opiekunami uczestniczyły w 24. Ogólnopolskiej Pielgrzymce Rodziny Szkół im. Jana Pawła II na Jasnej Górze. Mottem spotkania były słowa zaczerpnięte z tegorocznego Dnia Papieskiego: „Św. Jan Paweł II. Ewangelia starości i cierpienia”.
Wydarzenie to jest mocno złączone z obchodami Dnia Papieskiego i liczy tyle tyle samo lat – w tym roku po raz dwudziesty czwarty odbywa się pielgrzymka, i Dzień Papieski.
Jak powiedział inicjator powstania Rodziny Szkół im. Jana Pawła II i organizator dorocznej pielgrzymki, Zbigniew Gumiński, przede wszystkim przypomina o przesłaniu, które zostawił nam, Jan Paweł II - Patron naszej szkoły.
„To jest szczególny rok, kiedy wspominamy Jana Pawła II, jako tego, który pokazał sens cierpienia. Pokazał to swoim życiem i swoimi publikacjami. Dokumentami o sensie i potrzebie cierpienia. One uczą nas procesu odchodzenia z tego świata. Dla młodych nie jest to łatwe przesłanie, ale bardzo ważnym jest, by im uświadamiać, że życie to proces a szacunek do życia, zaczyna się od poczęcia i kończy na naturalnej śmierci”.
Centralnym punktem pielgrzymki była Msza św. odprawiana na Jasnogórskim Szczycie. Eucharystii przewodniczył bp Marek Solarczyk, duszpasterz Rodziny Szkół im. Jana Pawła II, podkreślając, że pielgrzymka jest też przypomnieniem, jak ważną postacią jest dla nas Jan Paweł II. O tym, że wciąż jest wzorem do naśladowania dla nauczycieli, rodziców i uczniów.
Piękna pogoda zachęciła nas do zwiedzania Jasnej Góry, bo to nie tylko duchowe centrum Polski, ale także skarbnica historii i sztuki. Zachwycał nas każdy zakątek sanktuarium kryjący w sobie coś wyjątkowego – od kaplicy Cudownego Obrazu, Skarbiec, Bazylikę Jasnogórską ze swoją barokową architekturą i wnętrzem, wieżę widokową, aż po spacer po Wałach.
Przed opuszczeniem Jasnej Góry kupiliśmy pamiątki dla siebie i bliskich. Przypominać nam będą o pobycie w tym wyjątkowym miejscu, które znalazło odbicie w działalności największych artystów, opowiadających o niej w swoich dziełach, a pisali o niej najwięksi, m.in. J. Słowacki, Z. Krasiński, C. K. Norwid, A. Mickiewicz, S. Wyspiański, H. Sienkiewicz.
W zdrowym ciele zdrowy duch!
To bardzo mądre powiedzenie jest nam dobrze znane, dlatego już od początku jesieni postanowiliśmy zadbać o przygotowanie organizmów do zimy. Jedną z metod jest hartowanie się i aktywność fizyczna, czego nie brakowało na spływie kajakowym klasy VI b. Pogoda nam dopisała, humory i kondycja zresztą też, więc wyznaczoną trasę pokonaliśmy sprawnie, wesoło i z pewnym niedosytem, że tak szybko minęła…
Przed milionami lat po Ziemi stąpały potężne zwierzęta-dinozaury, które do dziś fascynują miłośników prehistorii.
Wycieczki szkolne to niezwykle ważny element programu edukacyjnego w szkołach. Stymulują ciekawość i inspirują uczniów. Bezpośrednie doświadczenia, zanurzenie się w tematy naukowe, historyczne czy kulturowe sprawiają, że nauka staje się bardziej angażująca i znacząca.
3 października uczniowie klas czwartych wraz z wychowawczyniami p. Barbarą Siedlecką, Hanną Wasilewską-Weiss i Sylwią Bargieł, wybrali się na pierwszą w tym roku szkolnym wycieczkę. Był to 2 dniowy wyjazd do Kompleksu Turystycznego w Bałtowie oraz Kielc.
Na uczestników czekało wiele atrakcji. Jedną z nich był Bałtowski Zwierzyniec, składający się z dwóch części "Górnej" i "Dolnej", który wywołał ogromny entuzjazm u uczniów. Zobaczyli tu liczne gatunki egzotycznych zwierząt z różnych kontynentów, żyjące na otwartej przestrzeni, w warunkach zbliżonych do ich naturalnego środowiska (żubry, jelenie, daniele, bydło szkockie, watussi, różne gatunki kóz i owiec, strusie i inne). Po terenie Zwierzyńca Górnego poruszali się żółtym, amerykańskim schoolbusem w towarzystwie pani przewodnik, która opowiedziała wiele ciekawych historii z życia mieszkańców Zwierzyńca.
Kolejnym magicznym miejscem była Sabatówka – wioska czarownic, w której spotkaliśmy wiedźmy i białą magię. Magiczne eksperymenty i konkursy wywołały wiele emocji. Czarownice okazały się bardzo miłe, puszczały bańki mydlane i uczyły chętnych latać na miotle. Zdradziły również dzieciom tajemnicze zaklęcia.
Sabatówka przeniosła nas w świat bajkowych przeżyć, gdzie świętokrzyskie czarownice objęły władzę. Czekał nas test sprawności, odwagi i dużo zabawy. Tunel odwagi – z jego przejściem poradzili sobie wszyscy doskonale! Tunel przetestował odwagę oraz gibkość i sprawność uczniów. Cukierek czy psikus? Co czekało na samym końcu tunelu…My już wiemy, ale jeżeli ktoś chce się przekonać to musi tam pojechać.
Następnym punktem wycieczki był spacer po ,,Polsce w Miniaturze”, gdzie mogliśmy podziwiać kopie zabytków z całej Polski, odwzorowanych z dużą precyzją zamków i innych charakterystycznych budowli naszego kraju.
Niebywałą atrakcją okazał się Park Jurajski, w którym znajduje się ponad 100 modeli dinozaurów naturalnej wielkości.
Jura Park Bałtów to prawdziwa podróż w czasie, do okresu, w którym żyły dinozaury. Lokalizacja w jakiej powstał, nie jest przypadkowa – to właśnie tu dokonano odkryć tropów górnojurajskich dinozaurów, co też było inspiracją do stworzenia pierwszego tego rodzaju miejsca w kraju. Ścieżka z dinozaurami podzielona została na okresy geologiczne, dzięki czemu mogliśmy krok po kroku odkrywać historię ewolucji. Na naszą wyobraźnię podziałały naturalne rozmiary olbrzymich gadów, stąpających niegdyś po naszej planecie. Okazało się, że niektórzy uczniowie mają dużą wiedzą z zakresu paleontologii. W tym miejscu w ciekawy i angażujący sposób, pan przewodnik przedstawił historię dinozaurów zamieszkujących miliony lat temu okolice Bałtowa, ale również ich kuzynów z całego świata. Dopełnieniem naszej wiedzy okazało się muzeum, w którym podziwialiśmy skamieniałości.
Pobyt zakończyliśmy wizytą w Parku Rozrywki, gdzie bez ograniczeń korzystaliśmy z urządzeń takich jak: rollercoaster, karuzele, statek piracki, family coaster, trampoliny, gokarty, eurobungy, baseny z kulkami i wiele innych.
Drugi dzień wyprawy w Góry Świętokrzyskie, czwartoklasiści spędzili na zwiedzaniu Kielc i okolic. Pomimo niekorzystnej prognozy pogody, wszystkim uczestnikom (jak widać na załączonych fotografiach) dopisywał dobry humor.
Pierwszym punktem programu była wizyta w Centrum Nauki Leonardo da Vinci w Podzamczu Chęcińskim a jej celem przede wszystkim nauka poprzez doświadczenia z wykorzystaniem nowoczesnych interaktywnych eksponatów. To niezwykłe miejsce gdzie mogliśmy podziwiać wspaniałe fizyczne modele odtworzone na podstawie projektów autorstwa Leonarda da Vinci - mistrza, wynalazcy, wizjonera i wielkiego artysty.
Ostatni punkt harmonogramu to zwiedzanie Kadzielni - miejsca szczególnego w Kielcach. Rozbudowywany od XVIII wieku Kamieniołom wapienny jest obecnie Rezerwatem Przyrody i miejscem spotkań artystycznych. Wśród grupy skał wapiennych o malowniczym ukształtowaniu można spotkać liczne skupiska grot i jaskiń.
Po dniach pełnych wrażeń, w dobrych nastrojach wróciliśmy do szkoły, gdzie czekali na nas stęsknieni rodzice.
Przed wyjazdem na nocleg i obiadokolację do hotelu był czas na zakup pamiątek. Wszyscy jednogłośnie stwierdzili, że była to wspaniała wyprawa.
Fundacja PGE zaprasza do udziału w konkursie pt. „Spotkania ze sztuką”. W tym roku w wyjątkowej odsłonie dzięki uzyskanym patronatom honorowym, medialnym a także dzięki podwojonej liczbie nagród.
Konkurs Spotkania ze sztuką uzyskał patronat honorowy: Ministra Edukacji Narodowej oraz Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz patronat medialny niezlasztuka.net i Onet.
Zadaniem konkursowym jest przedstawienie przez Uczestnika własnej interpretacji wybranego obrazu Stanisława Wyspiańskiego.
Tak jak w poprzednich edycjach konkursu technika wykonania pracy konkursowej jest dowolna, może to być: ołówek, kredka, flamaster, farba (akwarelowa, olejna, akrylowa), węgiel. Praca konkursowa powinna mieć formę płaską oraz powinna być wykonana na papierze technicznym, jednostronnie w formacie A2.
Konkurs na 6 z +, czyli nagrody w Konkursie:
promocja sztuki - uczestnictwo w lekcji muzealnej,
wycieczka wraz ze swoimi koleżankami i kolegami z klasy do Muzeum Narodowego (do wyboru: Muzeum Narodowe w Gdańsku, Muzeum Narodowe w Warszawie, Muzeum Narodowe w Kielcach, Muzeum Narodowe w Lublinie oraz Muzeum Narodowe w Krakowie),
bon o wartości 300 zł do wykorzystania w sklepie Empik dla autorów zwycięskich prac,
bon o wartości 200 zł do wykorzystania w sklepie Empik dla opiekuna laureata pracy,
możliwość wygrania nagrody dla szkoły o wartości 10 000 zł, 7 500 zł, 5 000 zł.
promocja szkoły w konkursie ogólnopolskim
+ początek kariery Młodego Artysty
W Konkursie mogą wziąć udział uczniowie klas I-VIII ze szkół podstawowych zlokalizowanych w miejscowościach liczących poniżej 50 000 mieszkańców.
Uczniowie klasy przygotowują prace konkursowe spośród których (w eliminacjach klasowych) wybiorą jedną, która zostanie przekazana w konkursie jako praca konkursowa.
Uczestnicy wykonują prace konkursowe w następujących kategoriach wiekowych:
klasy I –III;
klasy IV-VI;
klasy VII-VIII
Na prace konkursowe Fundacja PGE czeka do 15 listopada 2024 r. Ogłoszenie wyników nastąpi w Mikołajki – 6 grudnia 2024 r. Natomiast lekcje muzealne odbywać się będą od początku marca do 15 czerwca 2025 r.
Szczegółowe informacje na temat konkursu, zadania dodatkowego, a także formularz zgłoszeniowy wraz z regulaminem znajdują się na stronie internetowej: www.fundacjapge.pl/spotkania-ze-sztuka
Zapraszamy do udziału w konkursie.