"W Wielkanocny dzień do domu
przyszły białe bazie w gości,
by pisankom po kryjomu
kolorów zazdrościć" Jerzy Ficowski, Kolorowe bazie
Święta Wielkanocne tuż, tuż… O wyjątkową atmosferę oraz radosny nastrój zbliżających się świąt zadbali uczniowie, którzy przygotowali ozdoby wielkanocne. Wśród wielkanocnych dekoracji podziwiać można oryginalnie wykonane pisanki, stroiki, zajączki, koszyczki a także tradycyjne kartki.
Zapraszamy do wirtualnej wystawy wielkanocnych prac plastycznych.
P>olska Na Niebiesko to kampania społeczna, mająca na celu uświadomić jak najwięcej osób czym jest autyzm. Mówiąc głośno o autyzmie zwiększamy świadomość, a także tolerancję wśród społeczeństwa.
2 kwietnia to Światowy Dzień Świadomości Autyzmu. Według Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) autyzm występuje u 1 na 100 dzieci, co oznacza, że w Polsce żyje ok. 400 tys. osób z autyzmem. Nie wynaleziono dotąd lekarstwa na autyzm i dlatego powinniśmy zrobić wszystko, aby osobom z autyzmem żyło się lepiej. Niestety, świadomość społeczna w Polsce nadal jest niewystarczająca. Często dzieci z autyzmem są odbierane jako źle wychowane lub niegrzeczne, a dorośli jako dziwacy.
Światowy Dzień Świadomości Autyzmu ma uświadomić, że są wśród nas osoby, które mają problem z mówieniem, postrzeganiem świata, rozumieniem relacji społecznych. W odmienny sposób odbierają wrażenia zmysłowe. Postrzeganie świata przez osobę z autyzmem jest inne – nie gorsze ani lepsze, po prostu inne. Starajmy się zrozumieć.
Przyłączmy się i my!
Dzisiaj w dobie pandemii koronawirusa udział uczniów i nauczycieli w obchodach Dnia Autyzmu w Błoniu jest tylko wspomnieniem. Żałujemy, że nie możemy uczestniczyć w akcji ale wierzymy, że w przyszłym roku tam będziemy.
"Wkrótce święta wielkanocne,
my się już cieszymy,
wesołego alleluja
wszystkim dziś życzymy"
Wielkanocy czas zbliża się nieubłaganie, najwyższa więc była pora aby jak co roku na lekcjach plastyki przygotować świąteczne dekoracje.
Zajęcia plastyczne to nie tylko świetna zabawa, ale również doskonały sposób na rozwój kreatywności dziecka i manualnych zdolności. Te rozbudzające wyobraźnię zajęcia poprawiają koncentrację i rozwijają koordynację ruchową.
Przygotowując się do obchodów Świąt Wielkanocnych, naszą działalność na lekcjach zaczynaliśmy od własnoręcznego przygotowania świątecznych kartek do wysłania naszym bliskim, stroików wielkanocnych, zajączków, kurczaków, zawieszek i pisanek, które zdobić będą stoły wielkanocne oraz koszyczki ze święconką.
Do realizacji projektów wykorzystywaliśmy różne materiały i techniki wykonania. Zadanie było trochę utrudnione bo bazowaliśmy głównie na materiałach, które wcześniej mieliśmy zgromadzone w swoich „domowych skrzyneczkach rozmaitości" (kredki, farby, bibuła, serwetki, różnorodne papiery, masa solna, filc itp.).
Pomimo pandemii, nauczania zdalnego z pewnością był to sposób na konstruktywne spędzenie czasu w gronie rówieśników.
Zajęcia z pewnością dały możliwość uczniom czerpania mnóstwa radości podczas tworzenie ręcznie robionych ozdób - tym razem wielkanocnych.
Eliminacje szklone klas I - III konkursu W"Warszawska Syrenka"
26 marca w naszej szkole odbył się pierwszy etap 44. Konkursu Recytatorskiego ”Warszawska Syrenka” dla uczniów z klas I - III.
„Warszawska Syrenka" to najpopularniejszy mazowiecki konkurs recytatorski dla dzieci i młodzieży, który daje możliwość żywego kontaktu ze słowem, z najwybitniejszą polską i światową poezją. W tym roku, ze względu na sytuację epidemiczną, odbywa się w innej formie niż tradycyjna. Zrezygnowano z prezentacji bezpośrednich i uczniowie przesyłali nagrania swoich wystąpień w formie audio-video.
Każdy z uczestników wykazał się piękną deklamacją wybranego przez siebie utworu. Po wysłuchaniu wszystkich uczniów zgłoszonych do konkursu, komisja w składzie: Katarzyna Mielcarz, Mariola Wysińska, Lidia Bogusiewicz,
wyłoniła zwycięzców oraz przyznała wyróżnienia.
Laureatami zostali:
✅Jan Majchrzyk, klasa 1b;
✅Magdalena Roguska, klasa 1a;
✅Tomasz Ziarno, klasa 1a;
✅Nina Dutkiewicz, klasa 2a.
Wszystkim uczestnikom bardzo dziękujemy za udział w eliminacjach i gratulujemy świetnie przygotowanych recytacji!
Warszawska Syrenka to konkurs z wieloletnią tradycją, który pobudza wrażliwość na piękno poezji oraz odkrywa młode talenty recytatorskie. W konkursie biorą udział uczniowie klas 0-VIII szkoły podstawowej. Dzieci przechodzą przez kilka szczebli eliminacji – eliminacje szkolne, gminne, powiatowe, finałowe i są oceniane w trzech kategoriach wiekowych:
I kategoria - klasy 0-III (od 6-ciu lat),
II kategoria - klasy IV-VI,
III kategoria - klasy VII-VIII.
Uczestnicy tych kategorii muszą przygotować dwa utwory (dwa wiersze lub jeden wiersz i jeden fragment prozy) – o tematyce dowolnej. Utwory powinny prezentować jak najlepiej możliwości interpretacyjne recytującego. Należy zwrócić szczególną uwagę, aby wybrane przez recytatora dwa utwory były zróżnicowane w treści i nastroju. Łączny czas trwania prezentacji nie może przekroczyć 3 minut.
Przy ocenie brane będą pod uwagę:
• dobór repertuaru,
• interpretację utworu,
• kulturę mowy,
• ogólny wyraz artystyczny.
26 marca w naszej szkole odbyły się eliminacje szkolne w kategorii klas IV - VI i VII-VIII. Jury w składzie: Edyta Włodarska, Ewa Stolarczyk i Marzena Lesiak, po przesłuchaniu uczestników konkursu wytypowało do etapu gminnego następujące osoby:
w kategorii klas IV-VI
✅Hubert Lipowski, klasa VA;
✅Angelika Bik, klasa VB;
✅Miriam Wachowiak, klasa VIC;
w kategorii klas VI-VIII
✅Iga Mielcarz, klasa VIIA;
✅Kinga Olszak, klasa VIIIA;
✅Gracjan Iwaróg, klasa VIIIAa;
Jurorzy przyznali również wyróżnienia dla Aleksandry i Barbary Ryszki z klasy VIB oraz Zofii Redzisz z klasy IVB.
Wszystkim serdecznie gratulujemy a laureatom życzymy powodzenia w eliminacjach gminnych.
"Kto przychodzi do nas
O tej porze roku?
Jest pachnąca i radosna
Czy wiesz kto to? Wiosna."
I. Salach
Wiosna to czas, kiedy przyroda budzi się do życia po długim, zimowym śnie. Tradycją już jest, że 21 marca witamy wiosnę topienie lub palenie Marzanny, wspólne zabawy i spacery.
Pierwszy dzień wiosny w czasie narodowej kwarantanny to wyjątkowy dzień. Jak spędzić go radośnie bez konieczności wychodzenia z domu?
Okazuje się, że pierwszy dzień wiosny bez wychodzenia z domu nie musi być nudny. Oczywiście, fajniej byłoby powitać tę najpiękniejsza porę roku w czasie spaceru nad rzeką, wspólne zabawy, konkursy, ale tym razem to było raczej niemożliwe. W naszej szkole wymyśliliśmy więc coś, co zastąpiło nam nasze tradycje na czas epidemii.
W poniedziałek 22 marca, uczniowie przygotowali wiosenne ozdoby do swoich pokoi, niektórzy - aby tradycji stało się zadość - Marzannę topili w wannie. Jeszcze inni postanowili zmienić fryzurę, bo odmiana wizerunku za pomocą fryzury jest tą zmianą, na którą wiosną decydujemy się najczęściej.
Dużym zaskoczeniem dla uczniów była nieoczekiwana zamiana nauczycieli podczas lekcji. Byli bardzo zdziwieni, kiedy na przykład na lekcji matematyki pojawił się nauczyciel języka angielskiego. Najpierw przekonywali, że nauczyciel się pomylił, ale ostatecznie zarówno i pomysł, i lekcje podobały się.
Było więc wesoło, śmiesznie i wiosennie.
Tak obchodziliśmy Światowy Dzień Osób z Zespołem Downa
Nie do wiary!
Skarpetki nie do pary?
Świętuj Dzień Zespołu Downa wraz z nami!
Niech Twoje skarpetki różnią się kolorami!
Pod tym hasłem wszyscy obchodziliśmy Dzień Osób z Zespołem Downa.
W Polsce żyje ich ponad 60 tysięcy - uczą się, pracują, marzą i kochają. Są opóźnieni intelektualnie, ale jak każdy człowiek, mają prawo do szacunku i tolerancji! Są prości w swoich uczuciach, nie boją się o nich mówić. Dzielą się za to tym, co mają w nadmiarze - radością!
Akcja organizowana jest na całym świecie od 2005 roku. Każdy może okazać swoje wsparcie zakładając w tym dniu dwie skarpetki nie do pary.
Od wielu lat nasza społeczność szkolna nie zapomina o tym dniu i dołącza do akcji. W tym roku również odpowiedzieliśmy na apel aby w ten sposób okazać wsparcie i dołączyć do tych, którzy solidaryzują się z osobami z Zespołem Downa.
Wszystkim dedykujemy piosenkę S. Soyki "Zobacz we mnie człowieka"(kliknij)
i zachęcamy do obejrzenia fotorelacji.